mandag den 16. april 2012

Øh...? Jeg har et spørgsmål...?

I går stod den på jordskokkesuppe til aftensmad.

I den anledning har jeg et spørgsmål til opskriften bag på posen med skokkerne...!

Her er billedet, så kan I selv se, om I kan finde fejlen (går jeg ud fra, det er):


Altså udover, at det passede meget bedre med 0,5 LITER bouillon, idet jeg jo lavede suppe - ikke grød - og jeg også tilsatte et godt skvæt citron og en sjat hvidvin...

Kan I se det?

Jeg giver svaret:

Øøøhm, MÆLK? Er det for at man kan drikke det til suppen, eller hvad, for det indgår i ingredienslisten, men ikke i selve opskriften?

Så står man dér, med en halv dl. mælk og intet at bruge den til?!

Jeg er udemærket godt bekendt med tricket med at lægge jordskokker i mælk efterhånden som man skræller dem, for at de bliver ved med at være hvide, men hvis det er det, de mener, kunne de da lige ta' og skrive det...?

Meget mærkelig opskrift...!

Det svarer lidt til min far, når han skiller ting ad og der så altid er en dims i overskud...

Konklusionen må blive den samme; så var der nok ikke rigtig brug for den!

Suppen blev i hvert fald god!

Billede til bloggen



Billede af suppen, som den faktisk blev spist; med drys af omnikrydderiet bacon!

I hvert fald gav jeg mælken til E!, mest for at den ikke skulle være spildt, for så må man jo ikke græde over den... Ellerhvordandetnuligeermeddet.

12 kommentarer:

  1. hi hi hi, det er da go humor -g-

    SvarSlet
  2. Hehe, ja, ikke? Jeg måtte læse opskriften igennem 48 gange, før jeg var sikker på, at der altså ikke STÅR noget om den mælk...! Jeg var ved at tro, at det var min forstand, den var gal med...!

    SvarSlet