torsdag den 12. juli 2012

Tiger på spring

Det er næsten altid tragisk, når et menneske dør i en meget ung alder.

Og naturligvis forstår jeg godt, at tigerangreb det ikke er hverdagskost i Danmark, og at slige hændelser derfor uværgeligt vil medføre en del medieomtale.

Men nogle overskrifter er simpelthen for tåbelige, selv i agurketiden! F.eks. denne her, om hvad man skal gøre, hvis man nu bliver angrebet af en tiger...(!?)

Kom glad!

Det bliver faktisk direkte ufrivilligt morsomt, når Ekstra Bladet i artiklen spørger så dumt, at de får et helt åbenlyst svar tilbage:

EB: "Hvad skal man så gøre, hvis man havner foran en tiger?"

Zoolog og dyrepasser Jens Sigsgaard: "Umiddelbart bør man først og fremmest forsøge at undgå at komme i en sådan situation

Øøøh. Tja...!!

Og lad mig allerede nu komme alle landets medier på forkant: med mindre den afdøde ligefrem har valgt at efterlade sig et overraskende sammenhængende, velformuleret og detaljeret brev e.l. om sine bevægegrunde og motiver, så får vi nok aldrig at vide, hvad dælan han skulle i den tigerindhegning om natten.

Men lige meget, om der er tale om en ulykke, en kriminel handling, et spektakulært selvmord eller noget helt fjerde, så vil jeg gerne på det kraftigste have mig frabedt nogle mediers dæmonisering af tigere på denne her baggrund!

Ærligt talt!! Tigere er territoriale dyr, som naturligvis reagerer i overensstemmelse med deres instinkter!

At bebrejde dem noget svarer til at skælde stuebordet ud, hver gang man støder sin tå på dets ben (ikke, at jeg ikke gør det ofte og med stor iver. Skælder ud på det infame stuebord, når jeg slår mig på det, altså... Men det bliver det jo ikke mere rigtigt af!).

Min mening bliver ikke mindre stærk af, at jeg helt sikkert ville være en tiger, hvis jeg var et dyr. Bl.a. derfor er jeg Tigerpartner i WWF.

Må jeg minde om, at disse store kattedyr er så truede som art, at de er udryddelse nær? Klik ind og kig på, hvordan man støtter WWF's tigerindsats allerede nu.

Det er godt nok et gammelt billede, men ja. Det er mig MT (Med Tiger).


Og må jeg så i øvrigt foreslå stiftelse af en forening for fremme af lidt mindre fladpandede avisartikler også i sommerperioden...?!

17 kommentarer:

  1. Er du blevet helt væk? Eller holder du bare ferie? :)

    SvarSlet
  2. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet
  3. "I like the valuable information you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here regularly.
    I’m quite certain I’ll learn lots of new stuff right here!
    Good luck for the next!"

    Cara Tepat Menghilangkan Kutil Pada Kemaluan 
    Dimana tempat beli obat kutil kelamin
    Obat Kutil Kelamin De nature Indonesia


    SvarSlet